Zo ben ik nu eenmaal! Ontmoet de archetypen in een van kwaad tot erger komedie met happy-end én een glasheldere take home message.
Maak kennis met medewerker "kom niet aan mijn pritstift" Rick, manager "touwtjes in handen" Tilly, directeur "Mijn deur staat altijd open" Dries, en "kantelkoning" Jack.
Verandergoeroe Jack zal kantoorgenoten Rick en Tilly wel even omturnen tot enthousiaste en vooral flexibele medewerkers. In een hilarische show van 50 minuten zie je hoe dat niet bepaald loopt zoals hij in gedachten had. In het interactieve gedeelte na afloop ervaar je hoe het ook anders kan; Ontspannen veranderen!
Door samen te lachen om herkenbare verander- en communicatie valkuilen voorkom je dat jullie team in de "zo ben ik nu eenmaal" houding en de "zo doen we het hier cultuur" terecht komt.
Deze onvergetelijke archetypes maakten inmiddels honderden teams lachend bewust wat er nodig is soepel samen te werken en ontspannen te veranderen. Praten mét elkaar in plaats van over elkaar. Kijken naar jezélf in plaats van wijzen naar een ander en je irritaties gebruiken als inspiratie en groei. We weten het wel, maar doen we het ook?
Deze theatervoorstelling is niet alleen van schouwburgniveau, hij gaat ook nog eens over hilarisch herkenbare werksituaties. Je herkent jezelf en je collega's in de tijdloze archetypes en wordt serieus aan het denken gezet over hoe jij zelf met verandering omgaat. "Zo ben ik nu eenmaal" en "Zo doen we dat hier" klinken nooit meer hetzelfde.
“Indringend, confronterend, humoristisch! Ik kan de show van harte aanbevelen als je op zoek bent naar iets waarbij je de groep (inclusief jezelf) een spiegel wilt voorhouden.’
"Het was een voltreffer. Precies wat je in zo’n organisatie nodig hebt. Je gaat met een glimlach weg en toch heb je ook een boodschap meegekregen."
"De types in deze show zijn zo geweldig neergezet, die vergeet je nooit meer. Mensen gebruiken het nog veel om elkaar aan te spreken op gedrag. Ik merk dat mensen zichzelf nu vaker corrigeren, veel bewuster zijn geworden van hun eigen valkuilen"
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in.
Kijk voor een visuele impressie in de bioscoop van Studio Spaak op studiospaak.nl
Met deze vrolijke rondleiding op jullie eigen apenrots krijg je op een actieve en vooral ook speelse manier inzicht in hoe het komt dat de verhoudingen binnen jullie team liggen zoals ze liggen.
"Eindelijk begrijp ik waarom mijn mannelijke collega's steeds van die aparte humor maken en waarom mijn vrouwelijke collega's zo vaak samenscholen!"
Ik ben toch geen aap?!
Objectief gezien niet nee. Maar als je kijkt naar hoe we ons onderling gedragen dan zit er meer aap in jou dan je tot nu toe voor mogelijk had gehouden! Ook jij zit samen met je collega's op een apenrots.
Of je nu wilt of niet, je speelt onbewust een subtiel spel om de onderlinge sociale verhoudingen binnen jouw groep te managen. En 'je ziet het pas als je het doorhebt'.
Deze humorvolle workshop leert je hoe je dat spel gespeeld wordt en wat de ongeschreven regels zijn.
Actief aan de slag
In twee uur tijd zul je van alles beleven.
Je gaat sokken ruilen bij een weerbarstige winkelmedewerker. Je gaat op cruise naar de Caraïben en zult aanspoelen op een tropisch eiland. Je zult een bijzondere treinreis maken en je wordt zelfs spindocter van een politicus (Als je de politicus al niet zélf bent.).
En ondertussen ligt daar ook nog eens die tros bananen van de trainer...
Kortom: Je gaat actief aan de slag en zult aldoende ontdekken hoe je in dit soort situaties door al die andere 'apen' beïnvloed wordt.
"Nu snap eindelijk dat haantjesgedrag... Geleerd op een apenrots nota bene!"
Nooit meer hetzelfde
Het wordt een onvergetelijke workshop. Want als je eenmaal doorziet welk spel we spelen op onze rots, zal je leven nooit meer hetzelfde zijn. En-passent ontdek je ook nog eens waarom we zeggen dat mannen van Mars komen en vrouwen van Venus.
Eigen positie
Het effect? Je krijgt tools in handen om je eigen positie te bepalen op de rots. Hoog in de top, of comfortabele ergens onderaan. (Waar óók bananenplanten groeien...) En je leert eindelijk hoe je die bullebak kunt beïnvloeden of die muurbloem kunt laten bloeien.
En als slagroom op de bananentaart krijgt de sociale cohesie binnen je team of afdeling een positieve boost.
Leuk als teamuitje/ personeelsuitje/ bedrijfsuitje enz.
(Dit programma is ook beschikbaar als podiumshow voor grotere groepen en als verdiepende training.)
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in!
Vrolijk Groepsuitje voor Bedrijven en Particulieren: 'Afleren wat je van je moeder hebt geleerd'
Ben je klaar voor een energieke ervaring? In deze workshop leer je elkaar op een verrassende manier kennen en ontdek je de kracht van improvisatie.
Wat ga je doen?
Ontdek hoe jij en je team omgaan met onverwachte situaties: kies je voor controle of durf je te vertrouwen op je eerste impuls? Leer loslaten en ontdek nieuwe kanten van jezelf en je collega’s. Afleren kan de beste stap vooruit zijn!
Meer vertrouwen, betere samenwerking en veel plezier!
Deze workshop bevat energieke oefeningen waarin je spontane ideeën leert omarmen. Samen ontdek je hoe creativiteit de samenwerking versterkt en voor veel plezier zorgt. Na twee uur ben je klaar voor elke uitdaging!
Kortom: Leuk, Leerzaam en Verbonden
Of je nu met vrienden, collega’s of wie-dan-ook meedoet, deze workshop is een geweldige manier om nieuwe kanten van jezelf en je groepsgenoten te ontdekken. Een waardevolle ervaring die iedereen dichter bij elkaar brengt.
Voor Wie?
Duur en Locatie
De workshop duurt 2,5 uur en is beschikbaar overal in Nederland en Vlaanderen. Als er maar een ruime zaal is met voldoende stoelen.
Plezier en Vaardigheden
Wat heeft je moeder er nu mee te maken? Dát leer je tijdens de workshop waarin het draait om plezier én het ontwikkelen van belangrijke vaardigheden. Ook beschikbaar in het Engels.
Meer informatie of een vrijblijvende offerte?
Neem contact op via het formulier voor meer details!
Het Hollywood Event is een spectaculair event waarin de deelnemers hun eigen film maken om hiermee eeuwige roem te vergaren! Wie gaat er naar huis met de felbegeerde Oscar voor de beste film, de beste mannelijke hoofdrol en de beste vrouwelijke hoofdrol?
De groep wordt opgesplitst in teams die aan de slag gaan met het maken van een korte film. Het script, het draaiboek, wordt door de groep zelf bedacht. De deelnemers spelen in hun eigen film en worden hierbij ondersteund door onze regisseurs en cameramensen. Het team moet zo goed mogelijk samenwerken om de winnende film te maken waarbij iedereen zijn eigen talent kan inzetten en zijn eigen rol kan kiezen.
In overleg kan er gekozen worden voor verschillende filmgenres (bijvoorbeeld science fiction, thriller, horror, comedy, romantische speelfilm of videoclip). Ook denken we graag mee hoe actuele thema’s binnen de organisatie verwerkt kunnen worden in de films.
Als alle films zijn opgenomen gaan onze editors aan het werk om de beelden te bewerken tot een spectaculair eindresultaat. Intussen heeft de groep de gelegenheid om even bij te komen en kan er bijvoorbeeld een borrel en diner georganiseerd worden.
Na het diner begint het Hollywood Gala. Een feestelijke afsluiting van de dag waarin alle films vertoond worden. Twee acteurs presenteren deze avond en reiken de Oscars uit voor de beste mannelijke hoofdrol, de beste vrouwelijke hoofdrol en de beste film. Deze winnaars worden in een spannend waarderingsspel door het publiek zelf gekozen.
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in!
We leven in een tijd waar ontzettend veel mogelijk is. Veel meer dan dat wij voor mogelijk houden. In deze tijd kan een organisatie (van 100 tot 1500 mensen) in één dag een onvoorstelbare impactvolle onomkeerbare quantumsprong maken op het gebied van samenwerken, communicatie, realistische kracht en cultuur.
InspirationCompany heeft een training ontwikkeld die laat zien dat er veel en veel meer mogelijk is dan wij denken. De training is vooral bestemd voor organisaties die alle krachten willen bundelen en in één inspirerende dag een enorme sprong voorwaarts willen maken.
Er wordt gewerkt met kleurprofilering, insight theater, teambuilding, Patroon doorbrekend denken en handelen.
Vul voor meer informatie het aanvraagformulier in!
Bevrijd de creativiteit en samenwerking met onze Improvisatietheater Workshop!
Op zoek naar een originele, energieke activiteit voor teambuilding of een personeelsuitje? Ontdek de kracht van improvisatietheater! Tijdens deze workshop duiken jullie samen in creatieve oefeningen en leer je spontaan reageren, samenwerken en out-of-the-box denken. Perfect om je collega’s op een nieuwe manier te leren kennen en een dag vol plezier en energie te beleven!
Wat je kunt verwachten
Creatief en verbindend– Leer elkaar kennen op een speelse en verrassende manier.
Versterkt samenwerking – Bouw vertrouwen en stimuleer teamwork.
Boost je zelfvertrouwen– Stap uit je comfortzone en ontdek je eigen creatieve potentieel.
Out-of-the-box denken– Leer sneller schakelen en flexibeler denken.
Plezier gegarandeerd – Lach samen en creëer herinneringen die nog lang zullen blijven hangen.
Improviseren kun je leren!
Improviseren doen we dagelijks, telkens wanneer je iets op een andere manier moet doen dan je 'gewend bent'/ 'altijd doet', dan improviseer je. Maar soms roept je brein; "Hier is geen oplossing voor!". Is die betreffende situatie dan echt niet op te lossen? Nee, voor vrijwel alles is een oplossing, maar je brein blokkeert..
Omdat improvisatie op impulsen werkt, wordt er in deze workshop ook veel gelachen. Maar jullie leren vooral de praktische vaardigheden van improvisatie aan.
In een razendsnelle mix van mindblowing individuele oefeningen en hilarische groepsoefeningen leren jullie hoe je brein improvisatie probeert te blokkeren, en hoe je snel schakelt en “outside the box komt”. Snel, inhoudelijk, hilarisch, en een must-have experience voor tenminste elk managementteam!
In deze training leer je:
- denken in mogelijkheden (in tegenstelling tot onmogelijkheden)
- out-of-the-box redeneren
- accepteren wat er is, en daarop verder redeneren ("ja, en", in plaats van "ja, maar")
- samenwerken en ideeen van elkaar te implementeren
Zet deze training in als; teamtraining, kickof van een (meerdaags) veranderingsproces, teambuildinssessie, of (in aangepaste vorm) een seminar inhoudelijk of als energieke boost tijdens een congres.
De voertaal kan Nederlands of Engels zijn.
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in!
Wie gingen jullie voor?
Reeds ruim 400 kleine en grote (nationale en internationale) bedrijven en instellingen hebben samen al ruim 500 keer de workshop afgenomen met groot enthousiasme.
Ronald Plantinga (Philips lighting)
Dutch Entertrainment has proven to provide high-energy improvisation workshop to our global marketing team event. All loved it. Would definitely recommend as an option to team dinner or other social event as a ''break'' to the hard work on business challenges.
Janine de Regt (projectmanager, Center for Medical Imaging)
Veelal met behulp van hele duidelijke opdrachten bereikt Freek dat alle deelnemers zich comfortabel voelen. Dit is van grote waarde indien het team bestaat uit zowel introverte als extraverte personen. De laagdrempelige benadering draagt bij aan een leuk teamuitje!
Danielle van Pelt (directeur New Business, Beter/ ABN-AMRO)
Freek Verdult en collega’s hebben er door hun gedreven inzet en de prettige opbouw van het programma gezorgd dat iedereen fanatiek en vooral enthousiast heeft meegedaan. Er is ontzettend veel gelachen. Een absolute aanrader dus.
Een interactieve theatershow over de dagelijkse communicatie-frustraties.
De CommunicatieFrustratieShow is een interactieve theatershow waarin 2 acteurs u meenemen in verschillende stijlen van communiceren. Op humoristische wijze laten zij zien hoe we met elkaar communiceren en wel of niet naar elkaar luisteren, elkaar aanvallen of aanvullen, elkaar inspireren of frustreren. In de 40 minuten durende show passeren allerlei stijlen van communicatie de revue.
In de daarop volgende workshop (die 2 uur duurt), gaan de deelnemers op zoek naar hun eigen stijl van communiceren en wordt er onderzocht voor welke communicatiestijl zij allergisch zijn. We lachen om elkaars allergieën maar communiceren ook over communicatie en contact. Wat is goede communicatie en hoe zou deze binnen ons bedrijf optimaal kunnen worden?
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in.
Goede voornemens show (Goede voornemens of nieuwe voorwaardes?)
Ja mensen het is weer zover! Tijd voor de goede voornemens! Bij het begin van het jaar nemen we ons elk jaar weer van alles voor. Of doen we er niet meer aan? Heb je nieuwe voornemens of stel je nieuwe voorwaardes? Of worden je voornemens na een paar weken alweer nieuwe voorwaardes?
Twee acteurs spelen een korte show over voornemens. Zijn ze nou echt goed die voornemens? Zijn er ook foute voornemens? Komt er wat van terecht? Of houdt je er alleen maar weer nieuwe voorwaardes aan over? Hoe gaan jullie het nieuwe jaar in? En wat gaat het nieuwe jaar jullie brengen?
Op een luchtige en humoristische manier brengen we het onderwerp 2025 in en gaan de mensen tijdens de show met elkaar erin gesprek. Wat verwachten zij van het nieuwe jaar en wat is voor hen belangrijk? Op een speelse en interactieve manier leren de deelnemers elkaar beter kennen en leggen ze verbinding en draagvlak voor het nieuwe jaar!
Met de Goede Voornemens Show kan het jaar 2024 afgesloten worden en het jaar 2025 geopend worden! Zo gaan jullie in ieder geval goed van start!
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in.
Gouden Kerst (Wat is er met kerst mis?)
Een leuke interactieve theatershow om de kerst mee in te luiden en het jaar gezamenlijk af te sluiten. Kerst is natuurlijk een traditie die diepgeworteld is in onze samenleving. Maar wat betekent kerst nou eigenlijk voor jou en je collega’s? Heb je echt iets met kerst? Is kerst belangrijk voor je? Of helemaal niet? En waarom? Hoe kijk jij naar kerst en naar het afgelopen jaar? En hoe kijk je vooruit?
In de ‘Wat is er met Kerst mis show’ laten 2 acteurs op ludieke wijze zien dat kerst voor iedereen iets andere betekent. Een show met veel humor en contrasten, maar ook veel interactie met het publiek. Zo worden er tussendoor veel vragen gesteld waar de mensen met elkaar over in gesprek gaan. De 'Wat is er met kerst mis show' is niet alleen leuk, maar ook verbindend en voornamelijk gericht op contact tussen de collega’s.
Aan het einde van de show worden de mensen uitgenodigd om elkaar aan het einde van het jaar een compliment te geven. Vaak hebben we wel feedback op elkaar maar vergeten we dat we elkaar respecteren, elkaar zien, elkaar waarderen en spreken we dat niet uit naar elkaar. In deze kerstshow nodigen we de mensen uit om elkaar op een ludieke manier een kerstcompliment te geven en hun waardering aan elkaar uit te spreken. Zo wordt het voor jullie een Gouden Kerst!
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in!
Betreed de Wondere Wereld van Woorden met Het Jeukwoordenspel XXL!
Wil je je dag vol energie beginnen of eindigen? Duik dan in de wereld van Het Jeukwoordenspel XXL - een bewezen en verrassende activiteit die draait om communicatie. Binnen 60 minuten laat deze unieke energizer je op een vrolijke manier bewust worden van je communicatie, terwijl het publiek actief betrokken wordt.
Stap binnen in een wereld vol spanning en verrassing, waar de glinsterende gouden Jeukletters al op je wachten bij aankomst. Onze briljante "Jeukwoordenprofessor" betreedt het toneel en neemt je mee op een reis vol herkenbare en humoristische verwijzingen naar jullie thema, de organisatie en de bijeenkomst.
De zaal gonst van opwinding terwijl je meedoet aan de spannende Jeukwoorden Quiz. Vang de catchbox die door de lucht vliegt en raad het mysterieuze Jeukwoord - vaak het meest irritante woord uit jullie eigen organisatietaal. En geloof ons, iemand zal dat Jeukwoord ontdekken!
De Prijs? Een Hoofdpijndossier!
De gelukkige winnaar wordt gehuldigd op het podium en ontvangt een mysterieus cadeau: een Hoofdpijndossier, prachtig verpakt in glinsterend goudpapier! Maar dat is nog niet alles! Je krijgt ook een exemplaar van het boek "#lovemyjob" van de beroemde NRC-columnist Japke-d. Bouma, de bedenker van de term Jeukwoorden. Bereid je voor op een betoverende reis door de wereld van woorden, gelach en verrassingen!
En raad eens? Dit magische avontuur wordt mogelijk gemaakt door GO-Teambuilding - dé experts op het gebied van FUN mét inhoud. Ze bieden niet alleen Het Jeukwoordenspel XXL aan, maar hebben ook andere geweldige opties zoals DISC-Kwiz, Office Olympics en Ticket to Fly - originele spellen waarbij de inhoud nooit uit het oog wordt verloren.
Oprichter Demian Vane zegt het zelf: "Wij zorgen voor een glimlach én topdag. Mag ons enthousiaste team binnenkort ook jouw bedrijf blij maken?" Durf jij de betovering van Het Jeukwoordenspel XXL aan?
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in!
"Een heerlijke onderderdompeling in de wereld van het schouwtoneel"
Je wilt je team wat steviger in de schoenen laten staan, je wilt dat ze elkaar beter leren kennen, en je wilt plezier maken.
De Toneelacademie In Vier Minuten is een vrolijke en krachtige workshop over ik-kracht, samenwerking en (zelf)presentatie.
In vier high impact minuten doorloop je de gehele toneelacademie. Vier minuten? Ja! Vier minuten!
Je leert eindelijk waarom acteurs het zo fijn vinden om in de schijnwerpers te staan terwijl het tegelijkertijd hun grootste angst is. En dat blijkt verrassend leerzaam!
In deze workshop brengen we jou tot grote hoogten. Je zult schitteren zoals acteus dat ook kunnen. Én je leert een heel belangrijke les over hoe dit alles jou van nut kan zijn in het echte (werkzame) leven.
Tja en als je dan toch de toneelacademie doorlopen hebt, dan kun je je nieuwe vaardigheden ook maar beter meteen in de praktijk brengen toch? Twee uur lang gaan we aan de slag met de kunst van het spelen.
Je leert ofwel iets over improviseren, of iets over declameren. Al naar gelang de behoefte.
Plezier gegarandeerd.
Na deze workshop:
Ondertussen heb je collega's beter leren kennen en ben je als team hechter geworden. En wellicht word je eindelijk gevraagd voor de rol van je leven.
Sfeer van de workshop: Laagdrempelig, hoge impact, actief en humorvol
De workshop duurt twee uur en vier minuten.
We werken landelijk en we adviseren qua zaal een theatrale omgeving. (Theaterzaaltje, repetitiestudio enz.)
Wil je geluk of wil je gelijk? Ben je een ja-mens of ben je een nee-mens? Of kun je geen nee zeggen? Zie je wat er wel is of zie je wat er niet is? Zie je wat er mogelijk is of zie je wat er onmogelijk is? Hoe kijk je naar het leven?
De WellesNietesShow is misschien wel de allerleukste en leerzaamste theatershow van Nederland! In deze show krijgen we te zien dat we allemaal verschillend zijn en niet altijd weten hoe we met elkaar om moeten gaan. Deze leerzame en humoristische show is voor iedereen een feest van herkenning. Op ludieke wijze maken tweelingbroers Ted en Fred ons duidelijk dat we allemaal anders zijn, dat we anders communiceren en ook echt anders naar de wereld kijken! Want wat voor de één Welles is, kan voor de ander Nietes zijn!
De WellesNietesShow een bewezen en hooggewaardeerd concept dat garant staat voor een vermakelijk kijkje op misverstanden in de communicatie die ontstaan doordat we elkaars gebruiksaanwijzing niet kennen. Bij management- en communicatietrainingen, kick-offs, als break tijdens congressen en als losse workshop zorgde de WellesNietesShow op een ontwapenende manier voor meer bewustzijn en begrip voor diversiteit. Met als gevolg: minder aanvallen en meer aanvullen!
In de show kan input vanuit de organisatie worden opgenomen, zodat deze aansluit bij de thema’s die op dat moment binnen uw bedrijf spelen.
De WellesNietesShow kan eventueel naadloos overgaan in de workshop Persoonlijke Gebruiksaanwijzing of onze workshop Levende Hersentest. Wij denken graag met u mee om een ervaring op maat te maken. Vraag ons vooral naar de mogelijkheden!
Verras uw team met een nieuwe spectaculaire teambuilding n.a.v. de bestseller “Omringd door Idioten”. Een training, die inzicht geeft in de 4 gedragstypes (hoe hen begrijpen die niet begrepen kunnen worden). Van het boek zijn wereldwijd al meer dan anderhalf miljoen exemplaren verkocht. Het is een simpele, maar ook fantastische handleiding om elkaar beter te leren begrijpen.
In deze unieke training leer je op een leuke en interactieve manier elkaar aan te vullen i.p.v. aan te vallen en krijg je zicht op het motief dat achter het gedrag ligt van je collega’s, medewerkers en klanten en/of cliënten. De training heeft een enorm constructief effect op ieder team en brengt verfrissing, vernieuwing en verdieping. Dus is deze training ook zeer geschikt als teambuilding, als kick-off voor een nieuw team of nieuw project of als verdiepende professionaliserende training.
Vraag gerust een vrijblijvende adviesgesprek en een offerte aan voor deze teambuilding!
Aantal personen
Van 15 tot 200 personen