Gouden Kerst (Wat is er met kerst mis?)
Een leuke interactieve theatershow om de kerst mee in te luiden en het jaar gezamenlijk af te sluiten. Kerst is natuurlijk een traditie die diepgeworteld is in onze samenleving. Maar wat betekent kerst nou eigenlijk voor jou en je collega’s? Heb je echt iets met kerst? Is kerst belangrijk voor je? Of helemaal niet? En waarom? Hoe kijk jij naar kerst en naar het afgelopen jaar? En hoe kijk je vooruit?
In de ‘Wat is er met Kerst mis show’ laten 2 acteurs op ludieke wijze zien dat kerst voor iedereen iets andere betekent. Een show met veel humor en contrasten, maar ook veel interactie met het publiek. Zo worden er tussendoor veel vragen gesteld waar de mensen met elkaar over in gesprek gaan. De 'Wat is er met kerst mis show' is niet alleen leuk, maar ook verbindend en voornamelijk gericht op contact tussen de collega’s.
Aan het einde van de show worden de mensen uitgenodigd om elkaar aan het einde van het jaar een compliment te geven. Vaak hebben we wel feedback op elkaar maar vergeten we dat we elkaar respecteren, elkaar zien, elkaar waarderen en spreken we dat niet uit naar elkaar. In deze kerstshow nodigen we de mensen uit om elkaar op een ludieke manier een kerstcompliment te geven en hun waardering aan elkaar uit te spreken. Zo wordt het voor jullie een Gouden Kerst!
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in!
"Een heerlijke onderderdompeling in de wereld van het schouwtoneel"
Je wilt je team wat steviger in de schoenen laten staan, je wilt dat ze elkaar beter leren kennen, en je wilt plezier maken.
De Toneelacademie In Vier Minuten is een vrolijke en krachtige workshop over ik-kracht, samenwerking en (zelf)presentatie.
In vier high impact minuten doorloop je de gehele toneelacademie. Vier minuten? Ja! Vier minuten!
Je leert eindelijk waarom acteurs het zo fijn vinden om in de schijnwerpers te staan terwijl het tegelijkertijd hun grootste angst is. En dat blijkt verrassend leerzaam!
In deze workshop brengen we jou tot grote hoogten. Je zult schitteren zoals acteus dat ook kunnen. Én je leert een heel belangrijke les over hoe dit alles jou van nut kan zijn in het echte (werkzame) leven.
Tja en als je dan toch de toneelacademie doorlopen hebt, dan kun je je nieuwe vaardigheden ook maar beter meteen in de praktijk brengen toch? Twee uur lang gaan we aan de slag met de kunst van het spelen.
Je leert ofwel iets over improviseren, of iets over declameren. Al naar gelang de behoefte.
Plezier gegarandeerd.
Na deze workshop:
Ondertussen heb je collega's beter leren kennen en ben je als team hechter geworden. En wellicht word je eindelijk gevraagd voor de rol van je leven.
Sfeer van de workshop: Laagdrempelig, hoge impact, actief en humorvol
De workshop duurt twee uur en vier minuten.
We werken landelijk en we adviseren qua zaal een theatrale omgeving. (Theaterzaaltje, repetitiestudio enz.)
Improviseren kun je leren!
Improviseren doen we dagelijks, telkens wanneer je iets op een andere manier moet doen dan je 'gewend bent'/ 'altijd doet', dan improviseer je. Maar soms roept je brein; "Hier is geen oplossing voor!". Is die betreffende situatie dan echt niet op te lossen? Nee, voor vrijwel alles is een oplossing, maar je brein blokkeert..
Omdat improvisatie op impulsen werkt, wordt er in deze workshop ook veel gelachen. Maar jullie leren vooral de praktische vaardigheden van improvisatie aan.
In een razendsnelle mix van mindblowing individuele oefeningen en hilarische groepsoefeningen leren jullie hoe je brein improvisatie probeert te blokkeren, en hoe je snel schakelt en “outside the box komt”. Snel, inhoudelijk, hilarisch, en een must-have experience voor tenminste elk managementteam!
In deze training leer je:
- denken in mogelijkheden (in tegenstelling tot onmogelijkheden)
- out-of-the-box redeneren
- accepteren wat er is, en daarop verder redeneren ("ja, en", in plaats van "ja, maar")
- samenwerken en ideeen van elkaar te implementeren
Zet deze training in als; teamtraining, kickof van een (meerdaags) veranderingsproces, teambuildinssessie, of (in aangepaste vorm) een seminar inhoudelijk of als energieke boost tijdens een congres.
De voertaal kan Nederlands of Engels zijn.
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in!
Wie gingen jullie voor?
Reeds ruim 400 kleine en grote (nationale en internationale) bedrijven en instellingen hebben samen al ruim 500 keer de workshop afgenomen met groot enthousiasme.
Ronald Plantinga (Philips lighting)
Dutch Entertrainment has proven to provide high-energy improvisation workshop to our global marketing team event. All loved it. Would definitely recommend as an option to team dinner or other social event as a ''break'' to the hard work on business challenges.
Janine de Regt (projectmanager, Center for Medical Imaging)
Veelal met behulp van hele duidelijke opdrachten bereikt Freek dat alle deelnemers zich comfortabel voelen. Dit is van grote waarde indien het team bestaat uit zowel introverte als extraverte personen. De laagdrempelige benadering draagt bij aan een leuk teamuitje!
Danielle van Pelt (directeur New Business, Beter/ ABN-AMRO)
Freek Verdult en collega’s hebben er door hun gedreven inzet en de prettige opbouw van het programma gezorgd dat iedereen fanatiek en vooral enthousiast heeft meegedaan. Er is ontzettend veel gelachen. Een absolute aanrader dus.
Wie heeft de Farao vermoord?
Augmented Reality wordt ingezet om de het oude Egypte tot leven te brengen.
Dit spel dat met een tablet en speciale speelkaarten wordt gespeeld, zorgt middels AR voor prachtige 3D beelden van een piramide en verschillende Egyptische figuren. Elke kaart, elke stap, brengt een nieuw raadsel met zich mee dat opgelost dient te worden om te ontdekken wie de Farao heeft vermoord.
De talenten in elk team moeten worden ingezet om de raadsels te kunnen oplossen.
Pop-up touch-screen functies, glijdende stenen en gecodeerde hiërogliefen dragen bij aan een avontuurlijk Indiana Jones gevoel. Maar dan zonder gevaar voor eigen leven...
In The Big Picture wordt een meesterwerk van ongekend formaat gemaakt!
De groep wordt opgedeeld in teams van 6-8 deelnemers. Ieder team krijgt 2 panelen. Een ervan is voorgetekend, de ander is blanco. En ze zijn niet aansluitend...
Voordat er geschilderd gaat worden, bepalen de teams hun strategie en moeten er een aantal opdrachten uitgevoerd worden om de benodigde materialen te verdienen. Van concurrentie tussen de teams is geen sprake: samenwerken leidt tot het beste resultaat! Hoewel ieder team verantwoordelijk is voor de twee eigen panelen, uiteindelijk zijn ze een onderdeel van The Big Picture. Teams werken dus samen met andere teams die aansluitende panelen beschilderen, zodat de lijnen en kleuren goed doorlopen.
Aan het eind worden alle canvassen verzameld en in een frame geplaatst zodat het als 1 geheel tentoongesteld kan worden. Het eindresultaat is pas te zien bij de grote onthulling!
Het ontwerp voor het schilderij woordt in gezamenlijk overleg met een grafisch ontwerper helemaal op maat gemaakt. Het onderwerp van The Big Picture gaat vaak over de kernwaarden, missie en visie van het bedrijf. Op deze manier wordt op de dag zelf door iedereen gewerkt aan de gezamenlijke toekomst.
Het eindresultaat is een prachtig kunstwerk dat nog jarenlang op kantoor tentoongesteld kan worden.
Teambuildingeffecten van The Big Picture
Een teambuildingprogramma moet vooral leuk en inspirerend zijn. Daarnaast is dit programma zo opgezet dat je ook belangrijke vaardigheden traint, zoals:
√ Empathie en inlevingsvermogen tussen collega's vergroten
√ Samenwerking tussen afdelingen versterken
√ Het ervaren van de kracht van een gezamenlijk doel nastreven
√ Projectplanning
√ Het stimuleren van creativiteit
√ Communicatiestrategie
√ Visualiseren van de toekomst
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in!
Wil je je team wakker maken? De organisatie transformeren naar een levende organisatie, dan is de SPOT ON training heel geschikt. Het is een leuke lichte energieke dag, die begint met een theatershow. Daarna gaan mensen bezig met hun eigen unieke rol in het team of binnen de organisatie. Er wordt onderzocht hoe er weer nieuwe spirit en nieuwe energie kunnen inzetten om met volle kracht vooruit te gaan.
SPOT ON is typisch een dag waarop nieuwe doelen geformuleerd kunnen worden, nieuwe mensen elkaar kunnen leren kennen, teams opnieuw hun vorm en doel kunnen bepalen. We werken oa met persoonlijke gebruiksaanwijzing, teamspirit, creatie-regie, kortom allerlei werkvormen om een energieke lichte dag te maken waarin medewerkers weer de zin van hun werk gaan inzien en er weer zin in krijgen.
Doel is nieuwe inspiratie ontvangen, elkaar beter leren kennen, doelstellingen van de organisatie helder te krijgen, SPOT ON kick-off.
Een muzikale strijd!
De Top 2000 is al sinds 1999 een jaarlijks terugkerend fenomeen op de Nederlandse Radio. Luisteraars mogen stemmen op hun favoriete nummers en stellen zo een lijst van de “2000 beste liedjes ooit” samen. Tijdens de Top 2000 Quiz speelt u in teams tegen elkaar in verschillende spelrondes waarin de muziek uit deze lijsten centraal staat. Één en al gezelligheid en verbroedering. De Top 2000 Quiz kan plaatsvinden bij u op locatie of op een mooie externe locatie in een plaats naar keuze.
Voor wie
Uitermate geschikt voor personeelsuitjes, eindejaarsuitjes, bedrijfsuitjes, teamuitjes als opwarmertje van uw personeelsfeest.
Arrangementen
U kunt de quiz los boeken maar bijvoorbeeld ook in combinatie met een diner. Bekijk het programma op onze website voor meer details: Top 2000 Quiz Arrangementen
Voor meer informatie over dit uitje of een vrijblijvende offerte kunt u het formulier invullen.
Een interactieve theatershow over de dagelijkse communicatie-frustraties.
De CommunicatieFrustratieShow is een interactieve theatershow waarin 2 acteurs u meenemen in verschillende stijlen van communiceren. Op humoristische wijze laten zij zien hoe we met elkaar communiceren en wel of niet naar elkaar luisteren, elkaar aanvallen of aanvullen, elkaar inspireren of frustreren. In de 40 minuten durende show passeren allerlei stijlen van communicatie de revue.
In de daarop volgende workshop (die 2 uur duurt), gaan de deelnemers op zoek naar hun eigen stijl van communiceren en wordt er onderzocht voor welke communicatiestijl zij allergisch zijn. We lachen om elkaars allergieën maar communiceren ook over communicatie en contact. Wat is goede communicatie en hoe zou deze binnen ons bedrijf optimaal kunnen worden?
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in.
Bij Chain Reaction Table Top maak je een lange 'kettingreactie' op tafels waarbij ieder team verantwoordelijk is voor een deel ervan. Je werkt niet alleen samen met de mensen in je team, maar ook met de aangrenzende teams om de ketting tot een succes te maken!
Alle teams ontvangen een spelbord en een set spelkaarten die de basis vormen van het ontwerp. Ieder team kiest 4 of 5 losse 'machines' uit die gemaakt worden van allerlei bijgeleverde materialen.
Creativiteit wordt beloond zolang het ontwerp goed genoeg in elkaar zit en de testfase doorstaat. Projectmanagement en resource management komen ruim aan bod.
Alle losse machines worden eerst per team elkaar gelinkt. Vervolgens worden de ontwerpen van aangrenzende teams aan elkaar verbonden. Zo ontstaat er één grote kettingreactie die door de hele zaal loopt. Als iedereen er klaar voor is volgt de grote finale waarin de ketting in beweging wordt gezet. De energie wordt van tafel naar tafel doorgegeven en iedereen is trots op het eindresultaat.
Teambuildingeffecten van Chain Reaction Table Top
Een teambuildingprogramma moet vooral leuk en inspirerend zijn. Daarnaast oefenen we vaardigheden in het programma die je ook in je werk nodig hebt. De belangrijkste op een rij:
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in!
Verken de kracht van eenheid terwijl de energie pulst en het ritme weerklinkt in jouw team. Tijdens deze dynamische en plezierige workshop ontdek je in enkele doeltreffende stappen de kunst van het spelen van een meeslepend samba-ritme. Een ervaring die niet alleen klinkt als muziek in de oren, maar ook zorgt voor een ongekende verbinding binnen het team.
Deze activiteit is gewijd aan het gezamenlijk bouwen van ritme: een kunst die draait om samenwerken, luisteren, afstemmen en als team een solide muzikale basis leggen. Het lijkt misschien uitdagend, maar met deskundige begeleiding wordt het een haalbare en onvergetelijke ervaring.
Voor wie: écht voor iedereen
Duur: 45-75 minuten, in overleg.
Locatie: Overal mogelijk, ook buiten. Benodigheden: Helemaal niets, bij meer dan 70 deelnemers vragen we jullie een draadloze headset ter beschikking te stellen.
"Een hele leuke workshop, zeer enthousiast begeleidt. Ongelooflijk om te zien hoe we met een grote groep al snel een goed ritme met verschillende variaties konden maken. Wij hadden deze activiteit als teambuilding en dat was zeer geslaagd!" Waarderingscijfer: 10
Marieke G. (Catharinaziekenhuis Eindhoven) (bron: klantenvertellen.nl)
"Super leuke energizer voor op een evenement. Mooi om de dag mee af te sluiten. En Marnix doet het echt fantastisch!”. Waarderingscijfer: 10 Emel T. (ING) (bron: klantenvertellen.nl)
Meer informatie over dit uitje? Mail ons via het formulier of bel ons. We praten heel graag even verder! Vervolgens heb je razendsnel een offerte per mail.
Veel plezier, verbinding, samen communiceren, resultaat, creatieve & hilarische momenten zijn bij Filmteambuilding altijd inbegrepen.
Ja! Wij willen echt eens iets uitbundigs doen met ons team! En wat is nou leuker dan lekker onbevangen met z'n allen zingen? SingIt! The Battle is een wedstrijd waarin teams met elkaar de strijd aan gaan in een spannende zangcompetitie. Doen jullie mee?
In meerdere spelrondes met verschillende opdrachten krijgen de teams de kans om hun zangtalenten aan te boren en te presenteren. Jullie kiezen uit verschillende bekende liedjes die jullie als groep of als duo ten gehore brengen. En natuurlijk doen jullie je uiterste best om de act zo groots mogelijk neer te zetten! Hierbij kunnen jullie gebruik maken van ons atelier, wat gevuld is met leuke en gekke kleding, pruiken, hoeden en props. Jullie kleden de act zelf aan, inclusief achtergrondkoor en dansers. Een komische jury van acteurs van InspirationCompany deelt punten uit voor de verschillende rondes. SingIt The Battle sluit af met een groot finalenummer en een prijsuitreiking voor het beste team.
SingIt! The Battle is voor iedereen een fantastische teambuildingsactiviteit en staat garant voor ontzettend veel plezier. Je hoeft niet mooi of goed te kunnen zingen, iedereen kan meedoen!
Vul voor meer informatie het aanvraagformulier in!
Met deze vrolijke rondleiding op jullie eigen apenrots krijg je op een actieve en vooral ook speelse manier inzicht in hoe het komt dat de verhoudingen binnen jullie team liggen zoals ze liggen.
"Eindelijk begrijp ik waarom mijn mannelijke collega's steeds van die aparte humor maken en waarom mijn vrouwelijke collega's zo vaak samenscholen!"
Ik ben toch geen aap?!
Objectief gezien niet nee. Maar als je kijkt naar hoe we ons onderling gedragen dan zit er meer aap in jou dan je tot nu toe voor mogelijk had gehouden! Ook jij zit samen met je collega's op een apenrots.
Of je nu wilt of niet, je speelt onbewust een subtiel spel om de onderlinge sociale verhoudingen binnen jouw groep te managen. En 'je ziet het pas als je het doorhebt'.
Deze humorvolle workshop leert je hoe je dat spel gespeeld wordt en wat de ongeschreven regels zijn.
Actief aan de slag
In twee uur tijd zul je van alles beleven.
Je gaat sokken ruilen bij een weerbarstige winkelmedewerker. Je gaat op cruise naar de Caraïben en zult aanspoelen op een tropisch eiland. Je zult een bijzondere treinreis maken en je wordt zelfs spindocter van een politicus (Als je de politicus al niet zélf bent.).
En ondertussen ligt daar ook nog eens die tros bananen van de trainer...
Kortom: Je gaat actief aan de slag en zult aldoende ontdekken hoe je in dit soort situaties door al die andere 'apen' beïnvloed wordt.
"Nu snap eindelijk dat haantjesgedrag... Geleerd op een apenrots nota bene!"
Nooit meer hetzelfde
Het wordt een onvergetelijke workshop. Want als je eenmaal doorziet welk spel we spelen op onze rots, zal je leven nooit meer hetzelfde zijn. En-passent ontdek je ook nog eens waarom we zeggen dat mannen van Mars komen en vrouwen van Venus.
Eigen positie
Het effect? Je krijgt tools in handen om je eigen positie te bepalen op de rots. Hoog in de top, of comfortabele ergens onderaan. (Waar óók bananenplanten groeien...) En je leert eindelijk hoe je die bullebak kunt beïnvloeden of die muurbloem kunt laten bloeien.
En als slagroom op de bananentaart krijgt de sociale cohesie binnen je team of afdeling een positieve boost.
Leuk als teamuitje/ personeelsuitje/ bedrijfsuitje enz.
(Dit programma is ook beschikbaar als podiumshow voor grotere groepen en als verdiepende training.)
Vul voor meer informatie of een vrijblijvende offerte het aanvraagformulier in!
Beleef met collega's, vrienden of familie een leuke en creatieve dag.
Wat is nou precies een lipdub?
Een lipdub is een videoclip, bestaande uit enkele opname, waarin je met een groep je favoriete nummer nasynchroniseert. Zo'n videoclip duurt meestal ongeveer vier minuten en er werken tussen de 8 en soms wel 600 mensen aan mee. De achterliggende gedachte van een lipdub is vaak die om de school of het bedrijf te promoten. Je kunt immers door een lipdub laten zien welke faciliteiten je te bieden hebt. Maar de belangrijkste reden om een lipdub te maken is de gezelligheid die de opnames bieden. Daarom is het maken van een lipdub ook uitermate geschikt voor vrijgezellenfeesten, familiefeesten sportteams etc.
Er ontstaat een band tussen alle deelnemers en dat komt de algemene sfeer die op de school of op de werkvloer hangt ten goede, en zorgt ervoor dat studenten of collega's dichter tot elkaar komen. Ideaal dus voor teambuilding. Allereerst wordt er natuurlijk een liedje gekozen waar jullie een leuke clip bij maken. Populaire lipdub-liedjes zijn vooral liedjes met een vrolijke melodie. Dan komt het creatieve proces: wat wordt er in beeld gebracht en hoe gaan jullie dit doen? Hierbij zal er een groot beroep worden gedaan op de creativiteit en samenwerkingsvaardigheden van de groep. De totale groep wordt in kleinere groepjes verdeeld. Onder begeleiding gaat elke groep een leuk script bedenken voor elk een deel van het nummer. Vervolgens repeteren we in deze groepjes en dan is het na 1 tot 2 uur tijd voor de opname.
Middels allerlei attributen zoals ballonnen, serpentines, boa's, pruiken, feestbrillen etc. is het plaatje compleet! De opname wordt verzorgd door een professionele cameraman. Na de opnamen starten we met de montage, zodat er een tastbaar eindresultaat komt: de eigengemaakte lipdub op DVD!
Afhankelijk van de groepsgrootte duurt het maken van de lipdub 2 tot 4 uur. Hierin zijn wij zeer flexibel. In principe vindt de lipdub plaats bij daglicht. In de praktijk is dat dan meestal op door-de-weekse namiddagen of in de weekends. De lipdub vindt plaats op een in overleg te bepalen locatie. Dit kan zijn op uw bedrijf of school,centrum van een stad, strand maar ook bij horeca locaties door het hele land. Alle mogelijkheden zijn bespreekbaar.
U maakt al een lipdub met 8 personen! Kleinere groepen en groepen groter dan 20 personen ontvangen een aangepaste offerte.
Voor meer informatie of een vrijblijvende offerte kunt u onderstaand formulier invullen.
Een goede commercial laat een onuitwisbare indruk achter. Wat dacht je van het succesvolle 'Even Apeldoorn bellen? ' of de commercials van Calvé pindakaas? Maak nu jullie eigen reclame tijdens onze razend populaire workshop commercial maken!
Tijdens deze workshop maken jullie een eigen commercial, op basis van een door jullie zelf bepaald thema. Wie of wat zetten we in de spotlight? Prijzen we de vrijgezel aan of misschien verkopen we wel het favoriete voorwerp van de jarige?
Iedere groep wordt begeleid door een regisseur. Naast acteurs en actrices zoeken we ook deelnemers die taken achter de camera willen vervullen, zoals de regie, het camerawerk en het geluid. Zo verzekeren we iedereen van een actieve rol tijdens deze gave filmworkshop, met blijvend eindresultaat: jullie eigen commercial!